czwartek, 8 grudnia 2016

Zbiórka żywności Caritas.

Jak co roku Caritas organizuję zbiórkę żywności w supermarketach, sieciach handlowych i sklepach osiedlowych w całej Polsce. 
Zbiórka ta odbędzie się 09-10 grudnia 2016 roku. 
Wolontariusze (w tym ja) będą zbierać artykuły spożywcze z długim terminem do spożycia, z których placówki Caritas przygotują świąteczne posiłki i paczki dla osób ubogich i potrzebujących.
Przedmiotem zbiórki będą artykuły codziennej potrzeby: mleko, mąka, cukier itp.
Paczki w pierwszej kolejności trafiają do ubogich rodzin, starszych oraz samotnych.
W X zbiórce żywności przed tegorocznymi świętami Wielkanocnymi zebrano około 432 ton żywności!
Zebrana żywność trafiła do ok. 78 tys. osób potrzebujących.
W akcji uczestniczy około 20 tys. wolontariuszy Parafialnych Zespołów Caritas i Szkolnych Kół Caritas, którzy zbierają żywność w około 2 tys. sklepów w całej Polsce.

Bożonarodzeniowa zbiórka żywności w 2016 roku prowadzona będzie m.in. w sklepach sieci Biedronka, POLOmarket, Lewiatan, Carrefour, Tesco i wielu innych.
Akcję dożywiania osób ubogich można również wesprzeć wysyłając w trakcie zbiórki SMS pod charytatywny numer 72052 z hasłem PACZKA (koszt to 2,46 z VAT)
Widząc wolontariuszy w czerwonych koszulkach Caritas bądźmy otwarci na pomoc potrzebującym!
Przyłączycie się? Każda rzecz daje dużo szczęścia ubogim, że jednak ktoś chce im pomoc i, że nie są sami.
Nie bądźmy obojętni. POMAGAJMY!

16 komentarzy :

  1. Ja osobiście będę rozdawać jutro ulotki promujące tą akcję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to kochane, dwa lata temu stałam w sklepie i też zbierałam żywność dla caritas <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo ^^ Super, ze jesteś wolontariuszem i pomagasz :) To bardzo piękne! <3 Musimy i my pomóc! Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama od nie dawna działań w szlachetnej paczce. Pomagamy tam 72 rodziną z całej Polski. Moja szkoła ma wybraną panią Zofię, którą odwiedzenia jak dobrze wiesz w sobotę.Mamy zebranych aż 18 paczek. Będzie to dla mnie wielką lekcją. Warto pomagać potrzebującym. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. W swojej pracy napotykam się na dzieci te bogatsze i te biedniejsze. Do tej pory mam w głowie obraz z sierpnia kiedy chłopczyk, który miał dziurę w bucie dostał z galaretki... kiedy czytałam Twój post od razu mi się to przypomniało :/
    Pozdrawiam :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że ci się to przypomniało.. :( Również pozdrawiam!

      Usuń
  6. Super jest ta akcja. Z pewnością przyłącze się do niej i w tym roku
    POMAGAJMY

    OdpowiedzUsuń
  7. Może uda mi się w tym roku wziąć udział, bo cel jest szczytny.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też organizowane są właśnie zbiórki żywności, niestety ja nie mogę w tym uczestniczyc, ponieważ mam źle z dojazdem ;/ mam nadzieję, że za rok to się zmieni i sama wezmę udział w takiej zbiorce. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka